Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 2 oktober 2013

Ditt ansikte

Ibland händer det att någons ansikte fastnar på ens näthinna. Det liksom förföljer en. Går in under huden. Berör djupt. Vanmakten kan kännas stor.

Beskrivningen nedan är inget möte jag haft precis nu eller nyss.
När jag skrev de här raderna var det ett barns ansikte jag såg framför mig.






Ditt ansikte


som en isande känsla
under min hud

finns du kvar hos mig

jag ser ditt ansikte
öppet och mottagligt

en spegel av omgivningen
och dina inre rum

sårbar och formbar
kan du inte värja dig

det okända  obegripliga
samlas i djupa brunnar

svåra att nå och förstå

kompakta lock lägger du på
rädslans mörker stängs inne


jag ser ditt ansikte

som en isande känsla
under min hud


Vad kan jag göra?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar