Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 3 maj 2014

... ur min hand...



Jesus:
 ... de skall aldrig någonsin gå under,
och ingen skall rycka dem ur min hand.
Vad min fader har gett mig är större än allt annat
....

Från morgondagens evangelietext; 
Johannes kap 10 vers 28, 29.



(Fotot är taget på Stiftsgården i Skellefteå. Händerna med barnet stod i ett fönster. Jag vet inte vem som gjort dem eller var man kan köpa dem, tyvärr. Kanske kan man köpa dem på Duvan i Piteå?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar