Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 17 maj 2014

På min post


I går kväll, fredag, åkte vi ett 60-tal konfirmander med ledare och unga ledare till Fagerviks kurs- och lägergård i Svensbyn, utanför Piteå. Vi skulle ha ett kort läger där, lite försmak inför sommarens konfirmationsläger. Under vägen dit fascinerades jag över ny-grönskan. I solskenet lyste det grönt om träden.




 

Vi fick en fin kväll med ute-aktiviteter.


Bl.a. fick konfirmanderna gå en Frälsarkransvandring. Här står jag på min post och möter konfirmanderna med Gudspärlan. Det började bli allt kyligare och kyligare ju mer klockan närmade sig 21 då det skulle bli Kvällsfika. För att hålla värmen, medan jag väntade på de olika grupperna, vandrade jag lite runt och fotade. 



Den gyllene pärlan påminner om någon som alltid är med oss.
En osynlig hand som hjälper oss.



Som avslutning på min station läste jag orden:
Gud är inte långt borta från någon enda av oss.
(från Apostlagärningarna 17:27)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar