Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 26 maj 2014

Barcelona



Hemkomna från Barcelona, ser Owe och jag tillbaka på en skön och trevlig semestervecka med mycket moln och svala temperaturer. Ja, faktum är att det under de här dagarna var både varmare och soligare i Norrbotten (utom på nätterna) än i Barcelona. Det var inte riktigt vad vi hade tänkt oss...






Men jag älskade platsen vi bodde på! I en av de smala gränderna i gamla stan, bakom en stor och hög trädörr fanns just vår lägenhet. Jag blev alldeles förtjust i detta lilla tillfälliga hem, som var i äkta, gammal stil med modernt badrum.







En dag hade vi sol hela dagen. Då prioriterade vi stranden, som inte var så väldigt långt ifrån oss.


 En dag regnade det. Ösregnade. Det var sista dagen - det gjorde ingenting. Även om vi blev blöta på väg till T-bana och buss, som tog oss till flygplatsen i Girona.
Annars var det ganska molnigt med lite regnstänk och solstänk då och då.
Tack vare att det var sådant väder som det var (tröstar vi oss med), hann vi med flera intressanta sevärdheter. Och det var verkligen sevärt! Berättar mer om det en annan dag.



Gissa var det här är?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar