Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 26 februari 2014

Till freds


Det kan verka egoistiskt att göra sådant som gör mig själv lycklig.

Om jag alltid bara tänker på att jag själv ska ha det bra,
kan det vara egoistiskt.

Om jag aldrig tänker på att göra sådant som jag själv mår bra av
då kan jag inte vara till stöd och glädje för andra.

Det gäller att hitta balansen.



Ibland är den största lyckan att få göra någon annan glad.



Ibland är det att bara få vara, att "hitta hem" till sig själv.



Om jag aldrig stannar till och lyssnar till mig själv och mina egna behov,
vet jag inte vad som ger mig den kraft jag behöver.
Då kan det bli ett evigt sökande, som aldrig ger någon tillfredsställelse.



Speciellt under tider när livet är tungt och svårt
är det viktigt att söka sig till de människor och/eller det som får dig
att må bättre för att kunna orka en dag till.

Vad är det som gör dig/mig till freds inombords?

För allas bästa; ta väl hand om dig!


Alla foton är ifrån URBANSTORE, Boden.
Jag var där häromdagen och tog några foton med min mobilkamera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar