Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 9 september 2013

Sju kvinnor i en bil

I mitt förra inlägg berättade jag om vår arbetsplats vid havet. Det var första dagen. Andra och tredje dagen hyrde vi en sjusitsig bil med vår kursledare Kaijsa vid ratten.


Hon visade oss många fina platser.
Vi stannade till vid en restaurang i Hakairi (eller något liknande).


En underbar plats med mycket gästvänlig personal!


Här jobbade vi mycket med skuggor och stammar.




Den här dagen hade vi röda arbetsstolar.

Havets olika blå färger försökte vi också fånga. Försökte!

Våra fortsatta äventyr kommer en annan dag. Vi har i alla fall väldigt roligt. Det är med ett mycket härligt gäng som jag är tillsammans med. Vi har alla rätt lång livserfarenhet och kan dela även annat än vårt målarintresse med varandra. Det är många spännande yrken som är representerade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar