Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 8 september 2013

Nu är vi igång!

Här kommer ett litet livstecken från Rhodos och Akvarellkursen, som jag är med på.
I onsdagskväll anlände vi sju kvinnor på hotell Esperia i Rhodos stad. Några kände jag sedan tidigare, några var nya bekanta. Glädjande nog är min syster från Trosa också med.


Här är vår arbetsplats.


Känns inte helt fel!


Här har vår kursledare dragit med oss ut i trånga kvarter för att se på "former".
Se så ivriga vi är att se och lära.

Ett exempel på fina former.

Vi har det jätte-bra här. Det finns mycket att visa och berätta, men det får bli en annan dag, när jag kan komma åt internet. Mycket värme och mycket mysiga människor att vara tillsammans med.


2 kommentarer:

  1. Inte mycket att klaga på. Ser ut som ni har det skönt. Hälsningar den hemmavarande maken.

    SvaraRadera
  2. Tack för livstecknet! Underbart med semester efter semestern! Och ännu underbarare med en sån slags resa! Nu kommer du bli rik på inspiration! Vilken bra start på hösten!

    SvaraRadera