Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 14 augusti 2012

Hennes ansikte



Härom kvällen när jag läste Kristina Wallbings dikter på nätet www.poeter.se/kristinawallbingsdikter
så var det svårt att sluta - de berör mig så djupt...

Här är en sådan dikt:

Hennes ansikte
Hon håller sitt ansikte inför dig
med båda händer håller hon
hon vill ge dig sitt ansikte
alla dagar och år när ansiktet
fördjupats och mörknat och ljusnat
som en tjärn i skogen om natten

Du tar detta ansikte som räcks dig
med båda händer tar du varsamt emot
du ser hur det åldras inför dig
ser djupet i tjärnen i skogen om natten
och du tar hennes ansiktes mörker och ljus
hennes ansiktes liv intill dig

Jenny Kristina

Kristina Wallbing kommer till Porsökyrkan, Luleå och läser sina dikter onsdag den 17 oktober kl 19. Välkommen med då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar