Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 15 augusti 2012

Födelsedagsfest




Efter en lång och bra dag på jobbet så sitter jag nu i vårt uterum och njuter av kvällens ljus och ljumhet. Mina tankar går till min syster som fyller jämt idag. Många grattiskramar, syster!


Det som ändå känns bra är att vi faktiskt redan varit på födelsedagsfest och fått gratulera både henne och hennes sambo i början av sommaren. I Trosa.


På den festen var det många gäster med. Några som lyste upp och gladde oss alla var deras döttrar som överraskade med lite sång och spex. På bilden syns min systers döttrar - så vackra och härliga, liksom sambons dotter.



En utegrill var en present som de fick tillsammans. Den var inte så alldeles lätt att sätta ihop...




Men hjälps man åt så går det - eller, hur var det? Kanske det tog längre tid... Ett intressant projekt var det i alla fall. På kvällen fick vi njuta av goda grillrätter.


Det var en skön dag. Inte minst för oss som bor så långt ifrån de andra släktingarna och vännerna. Man behöver få mötas, se varandra och uppdateras hur livet ser ut just nu och kanske varför.

En önskan till min syster på hennes födelsedag:


.....
låt livet lysa
låt ljuset blomma
ge uppståndelsen rum
på ditt eget stycke mark

Sista raderna ur dikten Låt livet blomma av Eva Magnusson

2 kommentarer:

  1. Tack för fina ord som jag ska bära med mig! Kul att se bilder från Junifesten, det var en fin dag att minnas. Har haft en fin dag idag också, om än i mindre skala. Saknar er förstås.Solen har lyst och vi har kunnat sitta ute länge på verandan. Men nu är det nog dags att tänka på morgondagen. Det är ju trots allt arbetsdag och livet går vidare även för en 50-åring.Kram!

    SvaraRadera