Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 20 september 2011

Kaffekoppen



KAFFEKOPPEN
Den får stå kvar där på bordet,
kaffekoppen.
Jag nämns inte ta bort den
Den är nästan helig

Jag är inte ensam
Jag har delat min tillvaro med någon
Det är sant!
Se, kaffekoppen står ju där,
som ett bevis!

Så länge koppen står där på bordet
och smulorna ligger kvar på duken
så är hela rummet, hela lägenheten
uppfyllt av NÄRVARO.
1988.04.06.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar