Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 21 januari 2016

Så som snön...



Kylan håller i sig. Som kallast har våran termometer visat -33 grader idag. Det är vackert, men tröttsamt. Kylan tär på något sätt på både kropp - och bil. Det blir tungt att vrida på ratten och växellådan känns som om den inte alls vill vara med... Men hittills har både bil, hus och kropp klarat sig skapligt.


I dag serverades det palt i Församlingsgården. Underbart! Det passade bra en sådan här dag! Det är lunchservering i både Matteuskyrkan, Mikaelskyrkan och på Församlingsgården en gång i månaden. Öppet för vem som helst, det kostar 50 resp 60 kr. I Matteuskyrkan är det alltid soppa. Alltid god!


När jag gick från Församlingsgården till bilen som jag hade parkerat vid kyrkan, var jag tvungen att ta några kort. Men fingrarna blev fort genomfrusna och stela.


Så som norrskenet klär natten i ljus,
så som isen gör vattnet starkt
så som snön skyddar jordens kryp,
må Gud vara med dig.
Martin Lönnebo


Ser ni norrskenet?
Jag tog fotot igår kväll utanför Matteuskyrkan, isandes kallt ute, men - i verkligheten - tjusigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar