Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 23 januari 2016

Januarivinter




I går var en solig och vacker dag. Jag var bekväm nog - på min ledighet - att bara njuta av solen och himlens skiftningar inifrån, genom fönster och altan. Nu är det påtagligt hur ljuset alltmer och mer tar över dagen.






I dag är det en grå/vit mulen dag. Det är ca 10 grader varmare än det varit den senaste tiden, alltså omkring - 19 grader. Det är ändå inte såå varmt. Owe och jag gick en rask promenad på förmiddagen. Det var längesedan för min del. Owe har varit duktig och gått till jobbet när det varit som kallast (omkring 30), för han har ändå så långt till sin parkeringsplats, så han tycker att han lika gärna kan gå hela vägen... Jag har inte långt till min parkeringsplats så jag kan lika gärna köra bil hela vägen :-)






I dag för ett år sedan gjorde jag min sista dag i Nederluleå församling (jag hade blivit avtackad söndagen innan). Jag avslutade med en begravning i Nederluleå kyrka, körde sedan hem och packade och dagen efter åkte vi till Grekland, till min kusin och hennes familj. Tänk att det har gått ett helt år sedan! På ett sätt känns det länge sedan och på ett annat alldeles nyss... Märkligt.



Nederluleå kyrka i Gammelstad




Kyrkbyn, Gammelstad



Allt som varit 
är också nu
omvandlat
i kropp och själ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar