Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 26 december 2015

Jul, jul...




Julhelgen har varit överraskande god - inte bara för gommen, utan framför allt för dagarnas innehåll. Det här var min första julhelg i Matteuskyrkan. Både Samling kring krubban på julafton och Julottan på juldagen upplevde jag mycket positivt. Båda gudstjänsterna var mycket välbesökta, och det var härlig sång av tillfälligt "uppståndna" körer. I mitt förra inlägg berättade jag också om det två dagar gamla Jesusbarnet... det var fint!  




Vi trodde ända till några dagar innan jul att vi bara skulle vara tre hemma i år, men på grund av ändrade planer blev vi ändå fyra. Det är som vanligt det bästa av allt att få ha sina barn hemma några dagar! Oavsett vilken tid på året... Det är lite speciellt när båda barnen är hemma samtidigt. 




På julafton blev vi några fler än vad vi har varit de senaste åren. Det var roligt! På bilden syns min bror Roland övervaka att brorsdotter med familj inte tar för mycket... (Skämt!)




Tack vare att det fanns snälla barn hemma hos oss, så kom tomten på besök i år! Det var länge sedan. Tomten bemöttes med en skräckblandad förtjusning av de minsta. 




Det blev en del julklappar till de stora också. En julklapp som uppskattades särskilt av Christofer, som han fått av lillasyster Cornelia inköpt på en leksaksaffär i Boden, var en Drönare, som flög omkring i hela huset under juldagen. Den laddades i 70 minuter och flög i fem minuter - som tur var, var det inte tvärtom!




Drönaren engagerade oss alla.

I eftermiddag har vi haft besök av en av Christofers allra bästa kompisar från Svartlåtiden. Vi var nästan grannar då. Så roligt att träffa honom igen! Det har hänt en del under årens gång...

Nu ska Owe, Christofer, Cornelia och jag göra oss i ordning, för att åka iväg på bio. Gissa vad vi ska se? Nej, inte Star Wars. Utan En man som heter Ove. Förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar