Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 8 april 2015

Sol och Påsk



De vanliga dagarna har infunnit sig för min del.
Men de bär en doft med sig, eller kanske är det en känsla ...

 

Vi har haft besök av vår dotter Cornelia och hennes sambo Richard.
Husets rum och luft blir som annorlunda när man har sina barn hemma.
 Och det sitter kvar i väggarna ett tag efteråt...


Vi överraskades av mer sol än vad som var utlovat...


... och det måste man ta vara på!
Det är bara att falla ner på knä och ta emot - var man än är.


Sista dagen i högtiden, Annandag Påsk, firade vi i Matteuskyrkan, innan våra ungdomar flög tillbaka till Stockholm igen. I Matteuskyrkan var det Familjemässa med Påskbuffé. Kyrkan var absolut fullsatt med människor i alla åldrar. En spontan Påskkör hade uppstått, med smittande glädje 
sjöng de om påskens budskap; Jesus är uppstånden!
Efteråt satt folk i alla rum, skrymslen och vrår och åt av den fantastiska påskbuffén!

En helg väl värd att minnas.

(De två första fotografierna har Cornelia tagit)

5 kommentarer:

  1. Så härliga bilder Birgitta. Gläds med er att ha haft dem hemmavid. Så igenkännande med deras närvaro och doft som hänger kvar. Jag har arbetat hela påskhelgen och ingen Amanda hemma-ja jag saknar henne men förstår att skola och tävling går före nu. Huvudsaken hon mår bra-då mår jag bra.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Det är sant. Som förälder påverkas man mycket av hur ens barn mår. Hoppas att du får andra lediga dagar att avnjuta det sista av vårvintern.

    SvaraRadera
  4. Ja och det är även vice versa. Mår man inte själv bra påverkar det naturligtvis ens barn. Kanske självklart men värt att tänka på.

    SvaraRadera
  5. Jo, det kanske man glömmer bort ibland...

    SvaraRadera