Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 23 april 2015

I väntan


I väntan på ett par personer tog jag fram kameran och tog några foton. Alla fotona är precis bakom Överluleå kyrka. Det var ett sådant vackert ljus precis i brytningen mellan isen och det öppna vattnet - men det syns, tyvärr inte på fotona.


Vad brukar du göra när du får några minuter över, eller väntar på någon eller något? Många av oss tar fram mobilen och kollar "det senaste". Det gör jag också ofta. Men inte alltid. Det beror på vad jag väntar på. Ska jag tala, så kikar jag på vad jag ska säga, en gång till... Ska jag möta någon/några inför kyrkliga handlingar påminner jag mig själv om namn och var och när osv. Ja, ja det var väl inte så intressant för er att veta... Men det kan vara intressant att fundera på vad man gör av de där små "mellanrummen" eller rättare "mellantiderna".


Tänk om man skulle passa på att vila, blunda, slappna av, be en bön. Det är kanske precis det vi ofta behöver i väntan på.... då kan de där extra minuterna bli mycket värdefulla.

När jag fotade såg jag inte att en papperskorg hamnade mitt i bilden. När den nu finns där, får vi fundera på hur mycket skräp vi går omkring och bär på, egentligen, alldeles i onödan? Att slänga skräp är en befrielse, det blir så mycket lättare att gå och ger en känsla av tillfredsställelse och vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar