Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 18 april 2015

Den gode herden


Några bilder inspirerade av morgondagens evangelietext 
från Johannes evangelium kap 10 v 1-10
om Den gode herden


Jesus säger: Tjuven (eller den onde herden) kommer bara 
för att stjäla, slakta och döda. 
Jag har kommit för att de skall ha liv, och liv i överflöd.
Bibel 2000, Joh 10:10

Ett bra kriterium att gå efter när man ska välja 
vilken herde man ska lyssna till!



Jesus: Jag är grinden.
Den som går in genom mig skall bli räddad.
Han skall gå in och han skall gå ut,
och han skall finna bete.
Joh 10:9


Liv i överflöd.

Alla fotografierna är ifrån Österlen i somras, 
utom det sista som är ifrån Agios Nikolaos park,
Naousa, Grekland i januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar