Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 2 mars 2015

Ledig måndag



I dag har varit en ledig dag. Jag har inte gjort särskilt mycket vettigt. Plockat lite. Försökt passa på och läsa. Men jag har inte hunnit så långt förrän jag somnat i soffan. Regnet och blåsten har smattrat mot taket - när jag har blundat har jag låtsats att det varit sommar - då känns det lite bättre :-)




Jag har varit inne hela dagen. Men trekvart innan stängningsdags kl 18 åkte Owe och jag en snabbis till URBANSTORE för att titta på en fönsterlampa. Det kändes länge sedan jag var där. En hel del nya spännande saker hade kommit in. Jag tycker att de här grova borstarna är så vackra.



Här är handgjord tvål. Den högra sorten ska vara bra MOT mygg.

Urban, min bror, håller på och gör en nätbutik för Urbanstore. Vi förstod att det var petigt och jobbigt att lägga in alla varor - men det ser ut att bli riktigt bra. Kul!




Våran son har nyss kommit hem till Sverige efter 5-6 veckors jobb i Australien. Även om vi inte hinner att ses den här omgången när han är hemma, så känns det skönt att höra hans röst och veta att han inte finns långt bort. Ibland kan jag bli lite avundsjuk på kollegor och vänner som har sina vuxna barn i samma stad - tänk, så roligt det skulle vara! Men man ska inte vara avundsjuk. I min almanacka stod det förra veckan: Avund följer människan, som rost följer järn. Svenskt ordspråk. Bra bild! Inte roligt att bli alldeles rostig... tycker nog att det kärvar tillräckligt mycket i lederna ändå. Hur som helst mår man aldrig bra av avund.

Alla foton är ifrån URBANSTORE, Boden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar