Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 16 mars 2015

Vårvinterspår


Det har varit ett fantastiskt vårvinter-väder den sista veckan. Owe och jag har - liksom så många andra - varit ute en del och njutit.


När jag promenerade efter en skogsväg, tänkte jag på mitt inlägg, för ett par gånger sedan, som handlade om det/dem som inte lämnar några spår efter sig. Nu tyckte jag att jag såg många spår...


Silvriga spår på både himlen och på marken. Skoterspår som glänste. Fotspår efter människa och spår efter hästhovar.


En älg hade också lämnat spår efter sig vid vägkanten.


Det fanns spår som gav hopp om nytt liv...


... och spår som vittnade om det som varit.


Vissa spår går aldrig bort, andra syns en kort tid och är sedan försvunna. Bara för att de endast finns en kort tid behöver inte betyda att de är dåliga eller fel på något sätt. Spår är olika, som det mesta här i världen. Vad lämnar jag för spår efter mig? Och hur uppfattar man mina spår? Finns det något som jag kan göra så att mina livstecken kan betyda något för andra?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar