Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 28 februari 2015

Dagen efter



Ett foto taget "dagen efter".
Jag skulle vilja skriva något om det - men jag får inte till det...
Vad tänker du när du ser bilden?
Vad ger det för känsla?
Är det något du kan känna igen dig i?
Om du skulle ge fotot ett namn, vad skulle det heta då?

Fort blir det "dagen efter".
I morgon läggs februari till våra minnen.
Jag tycker att februari har varit en väldigt lång månad,
det har rymts mycket på dessa 28 dagar.
Jag ser fram emot att gå vårvinter-månaden mars till mötes.



5 kommentarer:

  1. Solstrålar som når det kala golvet. En grön ballong som längtar ut/kan den lyfta?

    SvaraRadera
  2. Mjuk färg och form - möter hårt underlag.. Tänkte först på gröna, kärnfria, druvor som hjälper kvinnor i södra Afrika att bli egna företagare... Flygande druvor är tämligen sällsynta - också här uppe.

    SvaraRadera
  3. Tack för era reflektioner! Kul med de gröna, kärnfria druvorna... ja, frågan är om de kan lyfta??

    SvaraRadera
  4. Jeg fant denne bloggen i dag. Jeg lette etter et sitat av Tomas Sjödin; "Vi tror på en Gud i botten." Det fant jeg her.
    Og så fant jeg ord og bilder å hvile tankene i også.
    Så godt - å finne noe jeg ikke visste jeg lette etter.

    Jeg ser på bildene med ballongen. og mørket. og striper av lys.
    Vemod. Savn. Håp....

    SvaraRadera
  5. Tack I för din hälsning! Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera