Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 20 mars 2015

En fröjd för ögat!


Förstora (klicka på bilden) och se de fina broderierna.


Just nu pågår Kulturdagar i Domkyrkan i Luleå med Maria i centrum.
Musik, dans, meditation, bön, kreativa workshops mm.




I kyrkorummet finns också en utställning med samisk kyrkokonst
med bl.a. liturgiska textilier av Britta Marakatt Labba,
textilkonstnär och hedersdoktor vid Umeå universitet.
Så fantastiskt vackra, tycker jag! En fröjd för ögat.



Många fina detaljer




Det här var min favorit. Den skulle jag vilja ha!


Dop-textilier och dopbevis fanns också med på utställningen.

Om någon skulle undra, så fick man fotografera och lägga ut på nätet...

Bilder från solförmörkelsen idag tar vi en annan dag,
det finns så många fina och proffsiga foton i omlopp idag ändå.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar