Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 4 juli 2014

Tankestreck



Förra året någon gång skrev jag raderna nedan. Inte speciellt vackert eller poetiskt och haltar säkert på flera sätt, men andemeningen/tanken i texten, tycker jag passar bra ihop med mitt förra inlägg. Det där tankestrecket, mellanrummet, pausen är viktig i både text, musik och måleri - och inte minst i livet.



TANKESTRECK


Tystnad
mellanrum
tankestreck
punkt

säger mer
än tusen ord

om det
som våra liv
rymmer



Nyanser
kontraster
pauser

är starkare
än stora versaler



Eftertänksamhet
lyhördhet
stillhet

sänker hastighet
men för framåt




Tystnad
mellanrum
tankestreck
punkt

skriker inte högt
men gör skillnad

från ofärdig
till fullständig


mening

punkt




Torsdag den 19 juni firade vi vår 32:a bröllopsdag. 
I går, två veckor efter vår bröllopsdag, fotade jag rosorna - 
nästan lika fina fortfarande, som när jag fick dem! 
Fantastisk kvalité på de rosorna.


Kom ihåg, att efter punkt, kommer ofta en fortsättning.   
En ny mening.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar