Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 10 juli 2014

En inspirerande dag


Min mamma Astrid och jag, har idag varit på en liten utflykt. Vi har tagit del av den Konstrunda som pågår just nu i Älvsbyn med omnejd, 9 -12 juli kl 11-16. Men vi valde att bara åka till ett ställe; Arvidsträsk där konstnär Kaijsa Pettersson har sin Konstbod.

Tyvärr blev fotot på Kaijsa inte så bra, jag uppmärksammade inte att hon fick skugga i ansiktet. Här står hon står vid sin underbara Vedic Art-målning.
Vad är Vedic Art? 



Utanför Konstboden hängde en del av Kaijsas vackra alster.


Vad ska man säga om denna lilla Konstbod?
"Här är gudagott att vara...", kanske.
Här är gudagott att vara, sång av Helen Sjöholm 


En helt ljuvlig liten stuga fullt av målningar, 
men också en del andra små roliga saker.



På tomten står Draken från filmen Isdraken, som spelades in här.
Här kan du läsa om filmen 


Innan mamma och jag körde hem till Boden igen 
stannade vi till i Vändträsk på Café Rävasten.
Läs mer här:
http://caferavasten.se/ 


En mysig miljö i gammal stil med hembakat bröd och egna pajer.


Jag vill bevara alla färger jag fått njuta av i dag i både natur och konst 
och så inspireras till att försöka skapa själv.

Jag är glad för denna härliga sommardag; 
att få träffa Kaijsa är alltid roligt och 
att vara tillsammans med mamma och se att hon trivs
gör också gott inom mig.


Arvidsträsk

Obs! Om du klickar på bilderna blir de större :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar