Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 30 april 2014

Inga valborgstankar

Några Valborgstankar har jag inte. Istället för att vara ute vid någon brasa så har jag tagit det lugnt hemma ikväll. Varför vara ute och frysa, när man kan vara inne och mysa?



I lördags när jag var på akvarellmålning, började vi dagen med att göra en målning tillsammans. Med var sin pensel och två färger gick vi runt ett stort pappers-ark och målade olika former. Inget föreställande. När vi skulle åka hem, hade mannen som hade passat upp oss hela dagen, delat arket i lika många delar som vi var. Jag tittade lite på det och la sedan ner det i väskan. Det var ju ingen "riktig" målning.

Härom dagen plockade jag upp den ur väskan och ställde den på den svarta listen ovanför soffan. Plötsligt tyckte jag mycket om den. Vilken målning. Jag kan omöjligt se vilka streck och former som jag har gjort, förmodligen är de dessutom övermålade av någon annans penseldrag. Men det är inte det som är viktiga. Det är inte det som avgör om det är en "riktig" målning eller inte.




Tänk att våra ofullbordade penseldrag, målade på måfå, men i en positiv skaparvilja, kunde bli något vackert när vi gjorde det TILLSAMMANS.

(Även om mitt snabbt tagna foto här ikväll inte riktigt gör rättvisa åt målningen).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar