Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 8 april 2014

Skönt att det bara var en dröm!



Jag hade en dröm inatt, som kändes så oerhört levande och som följt mig under dagen. Egentligen kanske inte så speciell eller konstig... men kan det betyda att jag ska göra ett försök att tolka den? Vill den säga mig någonting?

Jag var i ett litet hus, tillsammans med en del bekanta. Jag skulle iväg någonstans och samtidigt hade jag egentligen ett ärende till en person som låg och sov tillsammans med sin familj i ett rum intill köket. Jag kunde inte gå in och väcka henne för min fråga ... det var frustrerande. Jag gick ut i garaget i något ärende och råkade stöta till bilen som stod där - och larmet gick i gång för "full hals". Å, fy så jobbigt!! Bilen ägdes av familjen som låg och sov i rummet intill köket. På väg in för att berätta om mitt "tilltag" mötte jag mannen i familjen, han hade vaknat av larmet. Han såg inte glad ut! Jag ursäktade mig och försökte förklara något som jag egentligen inte själv förstod. Funderade samtidigt på om jag skulle våga ställa den där frågan också...  skulle det bli för mycket på en gång?!

Sedan vaknade jag och var väldigt lättad när jag förstod att alltsammans bara var en dröm. Fast frågan kvarstår.

Hoppas på en bättre dröm inatt.

Sov gott! Och spekulera inte i vad min dröm betyder...för då kanske du får en märklig dröm själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar