Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 27 augusti 2013

Börjar allvaret nu?

I går vinkade vi av vår dotter som varit ovanligt länge hemma denna gång. Hon frilansar och kan jobba också hemifrån oss. Det har varit så roligt att ha henne hemma! 
Idag när jag varit ledig och hemma, har jag saknat henne och småpratet när vi suttit i varsin solstol ute, eller vid matbordet eller vid våra datorer. Så tomt det är!

Från Urbanstore

Det känns som om det är nu "allvaret" börjar. Inte bara att hösten närmar sig och att vi kommit igång på våra jobb, utan vi har också skjutit på en massa saker och sagt att "det får vi sätta igång med när Cornelia har åkt".

Och nu har hon åkt.
Vad var det nu vi skulle göra?
Äta mindre glass.
Röra på oss mer.
Lägga oss tidigare.
Röja, sortera, slänga...


Skulle kanske behöva köpa några Organize lådor på Urbanstore,
för att få ordning på våra föresatser.

Förra veckan var vi på kalas för min brors son. Av en av sina storasystrar fick han tavlan nedan; den skulle vi kanske också behöva...


Clean up your mess

Det är lätt att skjuta på saker och ting, även riktigt viktiga saker, tyvärr. Ofta är det ändå så, att när man väl tar tag i det man gruvat sig för, går det bättre än man trott, ja ibland blir det t.o.m. riktigt positivt och bra! Gäller att komma ihåg det! 

Ett dåligt foto på när Cornelia sitter och jobbar, 
här har hon organiserat sitt jobb på post-it lappar. 
Lådor eller lappar, 
bara man får någon ordning i sitt huvud och i sina tankar.

Ett annat sätt att få ordning på sina tankar är 
att gå och lägga sig skapligt i tid.

Jag skulle kanske göra ett försök...


2 kommentarer:

  1. Härligt att ni fått ha Cornelia hemma så länge! I morgon åker Fanny och Kostas tillbaka till sist, sen börjar allvaret igen som du säger, även för oss. Men jag är jättenöjd med vår sommar och all tid vi fått tillsammans med alla tre barnen. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du är nöjd med sommaren, så känner också jag.
    Kram!

    SvaraRadera