Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 31 december 2014

En sista hälsning

...från 2014

Ett foto från varje månad


Från januari har jag många fina vinterbilder.
Här från Kyrkbyn, Gammelstad med Nederluleå kyrka.
En vy som har hört ihop med mitt liv det här året.


I februari hade vi en Gudstjänst för stor och liten 
(som vi har ungefär en gång i månaden) i Porsökyrkan.
Vår pedagog Sonja brukar berätta en text från bibeln 
med flanellografbilder. Det fångar både barn och vuxna.


Jag började mars månad med att få äran
att döpa mitt syskonbarnbarn Folke i Nyköping.



April månad var det svårt att välja bild, det var så mycket som hände...
Men jag väljer en bild från en akvarellkurs som jag var på i Arvidsträsk.
Färger, bilder, uttryck är viktigt för mig.


I maj var vi i Barcelona, en stad jag tyckte mycket om!
Inte minst Sagrada Familia!


Juni var en speciell månad för mig med många blandade känslor.


Juli. Sommaren var helt fantastisk. Vilken värme!
Här en utflykt till Storforsen med vänner på besök.


Augusti var en innehållsrik månad
med födelsedagsfirande i flera dagar,
besök av kära släktingar och vänner
och resan till skåne i slutet av månaden.
Här en bild från Österlen.



September var en riktig grubbel-månad för min del.


Oktober är Florida för mig.


November med både frost och sol
- även om inte solen syns så väl här.
En bild från Boden.


December. Inte så representativ bild för december...
men det får vara så nu.
December är fyllt av advents, lucia och julfirande
på olika sätt både i arbete och hem.

Ett år tycks gå så fort. Men när jag nu tittat bakåt - bara genom att se på årets bilder - så inser jag hur mycket ett år innehåller av händelser, möten, känslor, tankar, besvikelser, föresatser, överraskningar, glädjeämnen, beslut - bara i mitt eget liv. Hur mycket händer det inte runt omkring mig, för att inte tala om allt som hinner hända i världen under ett år...

Varje dag har sin betydelse i våra livspussel. Även om vi inte ser det just då.
Men vi kan bara ta en dag, ett ögonblick i sänder. Det är ganska skönt.

Detta inlägg var det nog mest roligt för mig själv att göra. Inte så intressant för dig, förmodar jag. Men kanske du också gör någon form av sammanfattning... 

Det här blir i alla fall min sista hälsning från 2014 - jag vill önska dig det allra bästa för 2015. Gott nytt år! Gud-med-dig!

Se, jag gör allting nytt!
Uppenbarelseboken kap 21

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar