Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 17 december 2014

Tänk om hon hade förstått...


I morgon kväll (torsdag) kommer jag att vara i Prästgården i Gammelstad och prata om Maria som Gudomlig mor och vanlig mamma. Det finns verkligen mycket man kan fundera kring när det gäller Maria... Jag tycker själv att det är väldigt spännande!




Prästgården, Gammelstad. Samtalskvällen är öppen för alla.




Tänk om hon hade förstått
den där gången 
då hon sa sitt Ja

Om hon hade förstått
skulle hon svarat annorlunda
eller skulle svaret varit detsamma

Var det värt allt förakt
all bottenlös förtvivlan
alla de många bönerna
tårarna   frågorna
alla de sömnlösa nätterna


Var det värt
allt
för den där tidiga morgonens skull
- den osannolika   oförglömliga
morgonen...
B.R.



Prästgården ligger nära kyrkan och alldeles intill  Friluftsmuseet Hägnan



Fotona är ifrån januari 2014. Tyvärr har vi inte så här mycket snö än.
Men vi väntar och hoppas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar