Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 28 december 2014

Uppfriskande vinterpromenad


Åbergsfortet

Mitt på dagen gick vi en promenad i solsken och kyla. 
Skönt att röra på sig lite grand och få del av ljuset.
Nu har det ju faktiskt vänt, ljuset är på väg tillbaka.


Först gick vi vid Bodforsen, vid hängbron.




Bra att veta.



Lappgumman Ryås


En vackrare variant

Det var alltså 25, 26 grader kallt.


Jag vet inte om jag fick en släng av vinteryrsel
men jag såg en elefantunge som låg och vilade i snön ;-)


Sedan tog vi oss till Åbergsfortet


Det var så otroligt vackert - men också såå kallt!


Nu ska vi göra oss i ordning för att gå på Taize-mässa 
i Matteuskyrkan, här i Boden

(Fotografierna är tagna av både Cornelia, Owe och mig)

2 kommentarer:

  1. Här har vi också haft väldigt vackra men kalla dagar!
    Jag önskar er ett gott slut på det gamla året och ett gott nytt :)

    SvaraRadera
  2. Tack AnnaKarin! Owe och jag vill önska dig och din familj detsamma!

    SvaraRadera