Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 11 november 2014

Sex trappor upp

Efter väg 97 på em

Körde på morgonen till  Kronan i Luleå.
Det är ett roligt område att vara i. Fullt av kreativitet.

Kronan
Mer om Kronan


Här finns Vandrarhem, Återvinning - Second Hand, Folkets Bio,
Konstnärernas Kollektiv Verkstad mm




Ögonvittne, Daniel Mariga, Zimbabwe


Konstverken, skulpturerna i området väcker en del tankar...
Jag blev särskilt förtjust i den här röda trappan...


Vågar jag kliva på...
följa trappans snirklande gång.
Vart leder den?
Vad kommer jag att få se?


Ibland krävs det lite extra mod att resa sig upp
från det invanda, trygga
- men kanske rätt tråkiga...
för att få ny utsikt,
ny inspiration.

På sjätte våningen
i ett höghus intill Kronanområdet
fick jag ny inspiration idag.



Även om det är dimmigt och oklart
kan himlen och träden spegla sig i vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar