Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 14 december 2013

Vinterljus


Bara en liten kort vinterhälsning...


från kyrkbyn i Gammelstad, idag.


Ett vackert vinterljus låg över byn.


Under adventstiden är det varje kväll lucköppning  i en kyrkstuga.
Här var lucka nr 12, om jag inte minns fel. Tyvärr har jag inte själv varit med någon gång. Än. Varje kväll är det någon form av program/underhållning i eller utanför den kyrkstuga som då öppnar sina fönsterluckor - om jag har fattat rätt. Jag tycker att det låter som en mycket mysig idé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar