Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 30 mars 2012

Skör är vår livstråd

En ny dag. Ny vit snö och sol. Minus 3, 4 grader.
Torsdagar och fredagar har Nederluleå församling sina begravningstider, tre tider om dagen.
Jag har en tid för begravningsgudstjänst idag.

I går kväll när jag skulle lägga mig, gjorde jag som jag ofta gör, läser några dikter ur en diktbok.
En av de dikter jag läste igår skulle kunna passa i en dödsannons, i ett telegram eller på en begravningsgudstjänst... den är fin, tycker jag.

Skör är vår livstråd,
vår tid är begränsad,
....
Någon dock följer oss
kärleksfullt vaksam.
....
Margareta Södersten-Johansson, ur Dikter till tröst, Prisma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar