Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 4 mars 2012

Livstiden

I kväll har jag tillsammans med min mamma varit till Mariakyrkan i Sävast på konsert med Mona Nykänen (sång, piano), Rolf Mörtzell (bas) och Anton Rönnbäck (trummor).
Temat var Livstiden. Ett mycket fint program med tänkvärda texter i sånger och citat om tiden i livet och livet i tiden.



En text som fanns med under kvällen var Tage Danielssons Tänk inte bara på just nu.

Tänk inte bara på just nu
Just nu är inte allt
Just nu har inte tid med dig
Då protesterar du

Du ger varenda stund en spark
och ryter åt den: gör någonting!
Du vill att allt ska ske just nu
Men ingen männska är så stark

....

I lugnet bor en väldig styrka
Tänk inte bara på just nu
Det finns ett då, det finns ett sedan
Som under valven i en kyrka

......



 Mona Nykänen

Mona arbetar som musiker i Missionskyrkan i Luleå. Vi har tidigare arbetat tillsammans i Nederluleå församling. Mona har en sådan fin röst och väljer alltid bra texter att sjunga.

Tack Mona, för en fin avslutning på helgen och lycka till i fram-tiden.

2 kommentarer:

  1. Oj så roligt! Tack för att just DU kom. Att du dessutom delar med dig av detta i din blogg är för mig en ära.Kramar!

    SvaraRadera