Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 13 mars 2012

Så levde de lyckliga...

I kväll har man kunnat se att planeterna Venus och Saturnus varit nära varandra.

Foto: Owe Ryås

Medan Owe var ute och tittade på planeterna som förenades, eller åtminstone närmade sig varandra - så såg jag på TV par som som närmat sig varandra och förenats i äktenskap. 

I kväll började en ny svensk relationsserie; Så levde de lyckliga: om livet efter bröllopet. Tre par berättade om hur de träffades, varför de gifte sig, vad de hoppades på, vad som varit jobbigt, hur de kämpat tillsammans o.s.v. Jag blev glatt överraskad, jag tycker att det var ett riktigt fint program!
Det kändes väldigt äkta. Alla var de människor som funderat och resonerat kring sina förhållanden.

Annars så har jag suttit ute i solen en halvtimme idag - hittade en hörna där det var lä. Bakat två chokladpajer och ätit alldeles för mycket chokladsmet...

Nu ska jag försöka komma någorlunda i tid i säng, det blir ruskigt tidigt i morgon bittida... eftersom maken ska iväg riktigt tidigt och då stiger väl jag upp extra tidigt också, eftersom vi håller ihop...


4 kommentarer:

  1. Nu har jag också sett TV-programmet och jag håller med dej, det kändes väldigt äkta och varmt. Ser fram emot nästa! Och även min make är ute titt som tätt på balkongen för att kolla på planeterna, förstås...Själv ska jag gå på övning med kören!

    SvaraRadera
  2. Jag såg andra avsnittet och visst " Inget nytt under solen" , så här ser det ut mer eller mindre för de flesta. Jag tyckte väldigt mycket om bakgrundsmusiken och skulle hemskt gärna vilja veta namnet på låtarna.

    SvaraRadera
  3. Anonym, var det inte Ain`t no Mountain High Enough?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var inte den dessutom var det flera olika låtar.

      Radera