Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 7 mars 2016

Minisemester i Barcelona


Tidigt i torsdagsmorse flög jag ner till Arlanda och träffade Cornelia, min dotter. 


Vi flög tillsammans till Barcelona. Vi har haft mycket fina dagar. Kul att få vara tillsammans! I stort har vi lika intressen och smak. Vi har frossat i Gaudi. Det kommer i ett annat blogginlägg. 
Det har varit ganska mycket sol och mycket blåst! 



En del shopping har det förstås blivit. Jag hittade - för mig - nya märken på akvarellfärger; van Gogh och Rembrandt. Det var på en butik jag har varit på en gång förut, Belles Arts Ferran, som ligger på Carrer de Ferran 39. Det är en så härlig butik, absolut fullproppad med konstnärsmaterial. Nu efteråt vet jag att van Gogh färgerna är av studiekvalitet och Rembrandt artist. 



Besök på Barcelona Museum of contemporary Art. Annorlunda och intressant!


Många och långa promenader har det blivit de här dagarna och många mysiga ställen har vi ätit på. Barcelona har verkligen mycket att erbjuda! Det tar liksom aldrig slut... I morgon (eller rättare sagt senare idag) tackar vi för oss och åker hem till Sverige. För min del tillbaka till snö och vinter på tisdag.



2 kommentarer:

  1. Vad mysigt! precis vad man behöver mitt i all snö här hemma. Ser framemot fler bilder. Jag har för första gången sagt att nu räcker det med snö vill ha lite vår istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Irene det var faktiskt väldigt mysigt! Kul att få vara tillsammans och roligt att få se något annat än det vanliga - även om det inte är något fel på det :-)

      Radera