Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 14 mars 2016

Parc Guell



Jag fortsätter med ett blogginlägg till från Barcelona.
Jag älskar Gaudis färgglada mosaik!




En dag besökte vi parken Parc Guell, som är skapad av arkitekten Gaudi. Det var en lååång, brant backe upp till parken, som i gengäld bjöd på en fantastisk utsikt. På bilden precis ovan kan man till höger se katedralen Sagrada Familia. En del av parken är gratis, en annan del kostar. Vi tyckte det var värt att betala inträde och komma lite längre in i parken och se Gaudis olika skapelser. 
.





Mosaik fanns det överallt, på murar, tak...



Det var lite som att gå i en sagobok.





Tillsammans med många andra, satt vi länge på de långa och vackra mosaik bänkarna och njöt av solen denna dag. Medan vi satt där fick vi bevittna ett frieri :-)


Det var många som följde dramat. Skulle hon (med ögonbindeln) svara ja?! Att döma av jublet och applåderna så sa hon ja :-) (Klicka på bilden så ser du bättre.)


Och här sitter självaste Antoni Gaudi själv.

Vill du se bilder från Sagrada Familia så har jag ganska många på bloggen, bl.a i inlägget Det ofärdiga  http://ingetnyttundersolen.blogspot.se/search/label/Barcelona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar