Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 31 mars 2016

Orange

Från Park Guell

Det är snart en månad sedan Cornelia och jag var i Barcelona. Strax innan hade jag börjat en akvarellkurs. Som uppgift hade vi fått att endast måla med en orange och en blå färg, rena och blandade. Så orange fanns mycket i mitt bakhuvud när vi var i Barcelona.



De här "mosaikplattorna" blev jag väldigt förtjust i.


Antoni Guell var inte rädd för färger, så det fanns gott om orangeinspirerade föremål, mönster och former lite överallt.




Sagrada Familia



En del av taket. Sagrada Familia.



Från Park Guell




Inspirerad av all mosaik jag sett gjorde jag ett par försök med just orange och blått. De går naturligtvis inte att jämföra med allt vackert ovan. 
Men det var roligt att göra!





Jag använde mig av de färger jag köpte där: Permanent Orange och Indigo, båda av märket van Gogh.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar