Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 24 februari 2016

Vilka tänker jag på?




Många misslyckade målningar har jag i mina lådor. Det är roligt att det ändå går att använda dem till någonting. Klippa och klistra ihop ett collage till exempel. På en billig pannå från Dollars.

Nu har jag nyligen gjort två stycken. Mycket enkla. Båda med tanke på två söndagar under kyrkoåret. Den ena söndagen har redan varit, den andra kommer. Kan du räkna ut vilka jag tänker på? Eller - du kanske associerar till något annat ... vad då? :-)




1 kommentar:

  1. Vilken härlig idé att göra collage av målningarna! Jag gillar dem.

    SvaraRadera