Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 25 september 2015

Ledig höstdag




Nu ska jag vara ledig några dagar. Ett sätt för mig att varva ner och koppla av är att åka till kyrkstugan i Gammelstad. Det finns inte så mycket att göra där... Mest bara vara, tänka, läsa...  




Det var inte precis något promenadväder ute, regnet slog mot rutan och det knakade i stugan av blåsten.



Men det gjorde det bara mer berättigat att kura ihop, dra en pläd över sig och ha det så skönt som möjligt. Inte dumt alls. Nu har jag återvänt till hemmet i Boden, här finns det mer att göra, både ute och inne. Höststädning kallas det visst för.  Annars kan man ju alltid måla... ;-/  Lite roligare.




I går kväll var det Matteustorsdag i Matteuskyrkan. En meditativ vandring med frälsarkransen i sång, bild, text och musik. Martin Lönnebos frälsarkrans med de 18 pärlorna med dess olika innebörd firar 20 års jubileum i år. Vi valde några av dem, började och slutade med den gyllene Gudspärlan. Gud är A och O, början och slutet. Gränslös.



4 kommentarer:

  1. Det "lukter" god høst av bildene og ordene : -)
    Og jeg visste ikke at Kristuskransen (eller frelserkransen) har 20 årsjubileum.
    Men jeg vet at den er god å holde fast i, og "lande" bønner i.
    Gode ønsker inn i høstdager og ledighet!

    SvaraRadera
  2. Det låter skönt att han en sådan plats att åka till. En plats utan så många måsten...

    SvaraRadera