Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 7 juli 2015

Var det bättre förr?


Måste ta fram gårdagens somriga foton 
och påminna mig om att det inte alltid regnar, 
även om det känns så just nu.




På den här nyponrosen kröp ett litet djur. Den brydde sig inte alls om mig.
Den varken försökte smila upp sig eller gömma sig,
när jag stod där med kameran.
Den gjorde bara det den skulle göra.

Så vacker den är den lilla nyponrosen.





Så många små, fina detaljer det finns i varje växt.

I dag är jag ledig, sedan fem dagar kvar till semestern.
Nu ska jag  ta mig en Magnum-glass, som jag såg att vi hade i frysen
och öva mig inför semestervärmen :-)


Till slut ett klok-ord från Predikaren:

Säg inte: "Varför var det bättre förr?"
Det är inte av vishet man frågar så.
Predikaren 7:11, Bibel 2000, Verbum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar