Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 18 juli 2015

Fullt frisk




I går kväll, fredag, var Owe och jag på Kläppenteatern här i Boden och såg på föreställningen Fullt frisk av Niclas Angerborn med Haradsrevyn.




Det var blev en lyckad kväll, vacker och "somrig". Vi satt tillsammans med gamla vänner. Och vi fick skratta! Jag är ingen storfavorit av Fars. Men det här tyckte jag var mycket bra spelat och riktigt roligt.




Fullt frisk handlar om att leva gott på andras pengar och behöva göra så lite som möjligt. Mycket lögner, trassel, missförstånd, mutor... Oj, man blev alldeles stressad... Men kul var det.




Flera av skådespelarna är ifrån samma familj; familjen Midbjer, Harads. Emmy, Agnes, Sofia och Mikael - inte helt obekanta för oss. Med var också Lotta Lindvall och Sofia Lindvall. Suveränt duktiga var de allihopa!




Regissör för Fullt frisk med Haradsrevyn är Angelica Alkberg, Luleå.

Du som inte har sett den, imorgon, söndag är sista chansen!

Foto: Owe Ryås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar