Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 5 februari 2015

I dag



Ikväll blir det mest bara några bilder från denna torsdag. Återkommer en annan dag med foton från Aten. En fantastisk stad - men Boden är ju inte så tokig heller... :-) I alla fall inte när solen ler i Boden. För det har den gjort idag!




Den vanligaste kommentaren idag har nog handlat om att vi äntligen har fått se solen. Det har väckt hopp om liv! På Stickklubben i Matteuskyrkan idag inspirerades vi till att sjunga "Den blida vår är inne, och nytt blir jordens hopp. Ny fröjd får varje sinne, nytt liv får varje knopp..."




De tre översta bilderna är i princip tagna på parkeringen mellan Överluleå kyrka och Församlingsgården. Jag var där två gånger idag, med ett begravningssamtal emellan. Första gången för att jag hade bekymmer med min mobil. Andra gången för att lära mig tidrapporteringen TID.  Jag har nyss lärt mig FLEX på min förra anställning. Många varianter finns det...



Två foton från våran gata



Säg mig den sol som lyser jämt?! Redan före kl 10 hade den gjort sig osynlig. Men snön fanns kvar i riklig mängd. Här - slutligen - två foton tagna genom bilrutan på väg till begravningssamtal. Jag körde inte samtidigt. Vägarna är så smala nu så det går absolut inte. Jag fotar och kör inte samtidigt annars heller.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar