Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 15 oktober 2014

Guld


Allt är inte guld som glimmar.
Det kan vara vissnade löv.


Några bilder från en solig promenad förra veckan.


En promenad vid Brännastrand. Igen.
Men den här gången på andra sidan vattnet. Vid Prästholmen.


Jag gillar den här bilden med löven vajande i vinden.
Det bara rasslade av de vackra gula.


Tänk att det kan vara så här vackert mitt i centrala Boden.
Boden är en fin stad med många vatten.


Den här bilden är dock tagen på kyrkogården i Gammelstad.
En dag förra veckan när jag hade haft en gravsättning,
gick jag tillbaka efteråt och fotade.
När vi vandrade in här för att ta avsked av den döde
var det som om vi gick in genom himmelska guldportar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar