Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 3 oktober 2014

Bild av livet?


En bild på livet??


Jag gillar Karin Boyes rader:

"Det finns få saker som säger mer om en människa
 än hennes bild av livet: om hon ser det som en väg, 
ett fältslag, ett växande träd eller ett rullande hav".
Karin Boye

Inspirerande rader!
Vilken bild har jag av livet? Hur skulle jag vilja illustrera livet?
Jag skulle ha svårt för att bara hålla mig till en bild... typiskt mig.
Vilken skulle jag välja?







På skylten står det:
VARNING!
Farliga strömmar.

Nej, det här måste jag fundera vidare på... och hitta andra foton än från Österlen, förstås.
Men jag vill nog gärna ha en bild med både mörker och ljus, fara och hopp...
jag får leta vidare...
Vad skulle du välja av de bilder som du har?
Vad är din bild av livet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar