Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 25 oktober 2014

African Queen mm

Ja, nu blir det ett inlägg till om våran resa till Florida. Står ni ut med det? Att blogga om vår resa är för mig ett ett sätt att dokumentera och minnas, även om jag inte skriver om och visar bilder på det mest privata, det jag helst vill behålla för mig själv och mina närmaste. 

Snart kommer jag att skriva om annat. Ha tålamod, eller hoppa över.


När vi var i Key Largo följde vi med en båt ut till Nordamerikas enda levande korallrev. När vi gick på båten öste regnet ner och det fanns ingen möjlighet att skydda sig. Vi var ett 20-tal personer som följde med.


Allt blev blött, precis allt; våra kläder, vår packning.


Här gör mina familjemedlemmar upp sina strategier inför snorklingen. För det var det som var målet med båtresan. Cornelias kille var på en annan båt för att dyka. R har dykar-certifikat (heter det så?). Själv såg jag min uppgift som "övervakare". Följde dem med blicken hela tiden, rädd att de inte skulle klara av att leva under vattnet. Men det gick bra :-) 


Det ljusnade alltmer och solen kom fram. Så jag blundade faktiskt då och då med ansiktet vänt mot solen. Mer orolig än så var jag ändå inte... Trots solens hetta och vattnets starka reflexer brände vi oss inte någon gång under hela vår  resa i Florida.


Både Christofer och Cornelia hade kameror som de kunde fota och filma med under vattnet. Kanske kan jag visa något av det någon gång... När de dök upp på båten då och då berättade de om färger och liv de sett under vattnet. Det lät spännande.






Hotellet låg alldeles intill hamnen/kanalen. Det fanns väldigt mycket båtar. Fina båtar. Dyra båtar. Annorlunda båtar. Så var det överhuvudtaget i Florida. Mycket båtar! Och mycket fiske.




Här låg också båten från filmen African Queen!
Här kan du läsa mer om African Queen




På kvällen, efter båtturen, åt vi mat på en mysig restaurang, Fish House, med lite av Pirat-tema. Det var mycket god fisk som serverades. Överhuvudtaget åt vi mycket fisk och skaldjur under den här resan.






Vi hade bra väder, åt mycket gott, gjorde roliga saker - men det allra bästa för Owe och mig var att vi fick vara tillsammans med våra barn och dotterns sambo. Vilket privilegium att få dela några dagar med dem! Vi är glada för att de stod ut med oss "gamlingar" (det kanske inte ska vara citationstecken på gamlingar??) för att vi inte alltid fattade så fort och ofta var lite omständliga av oss. Tack för att ni ville följa med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar