Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 30 september 2014

Hej Oktober!


Hej Oktober!
Kommer du nu äntligen...
Du är väntad.


Välkommen med dina dagar,
en efter en...


klara och förberedda
oklara och oförberedda


Jag väntar och väntar...
den här månaden innehåller mycken förväntan


En ny mobiltelefon är på väg har Halebop meddelat i ett SMS:
Hejbop!
Nu har vi lämnat dina varor till Posten.
Dina saker är på väg.
Tip top -
Halebop.
(skojigt skrivet)

Min Samsung har svikit mig, går helt sina egna vägar,
det ska bli skönt med en ny telefon, som jag förhoppningsvis kan lita på.
Men tro inte att det är en Ipone... Nix!


Böcker som jag har beställt är också på väg.
Vad jag längtar!


Längtar gör jag också efter mina barn...
den här månaden ska vi ses! Tjoho!
Ja, så är det Kvinnofrukost, kalas, Tacksägelse...
och kanske någon rolig kreativ kurs... :-)


Mer finns att längta efter...
det ska jag berätta om så småningom.


Välkommen Oktober.
Dina dagar med hög luft, sol och färgsprak,
liksom dina grå, regnruskiga och tunga.
Varje dag har sin plats och tid
och leder alltid vidare.


Fotona är tagna på min promenad vid Brännastrand i Boden idag.

3 kommentarer:

  1. Har som du även längtan efter mitt barn denna månad. Sista dagen i månaden Okt åker vi till Norrköping. Oktoberkramar till dig och Owe!

    SvaraRadera
  2. Visst är oktober ofta en fin månad! Och otroligt vackra bilder du tagit på din promenad, Spännande att du har så mycket att längta efter...;)

    SvaraRadera
  3. Ja, sina barn kan man längta mycket efter, Irene. Oktoberkram till dig!
    Tack, Grekland nu. Det är inte så svårt att ta fina bilder när solen lyser och det är mycket färg på träden :-) Ja, man måste ha en del att längta efter... Kram!

    SvaraRadera