Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 30 april 2016

Valborgsmässoafton 2016


Efter många dagar av regn och rusk, kom sista dagen i april med sol coh värme. Från den ena dagen till den andra bytte jag från dunjacka till vindjacka. Nu hoppas vi bara att det ska dröja länge till dunjackan kommer fram igen!


Också Valborgsfirandet i Matteuskyrkan blev en vacker och fin kväll. Matteuskören sjöng under Kjell Lindströms ledning de klassiska vårsångerna. Många var med och firade in våren. Någon hade räknat till över 360 personer.


Johannes Lindsund höll ett vårtal.


Det var inte alldeles lätt att få brasan att brinna, 
det var så surt efter allt regn den sista tiden.


Men till slut brann det ordentligt och värmde skönt!
Många följde med in till kyrkan, delade gemenskapen
och åt varm korv och våfflor


...så länge världen står,
det efter vinter kommer vår... (Sv Ps nr 198)
efter regn solsken
efter natt dag
efter död liv

ja, hur än omöjligt och långt borta
finns det hopp om liv
allt kan förändras


När Owe och jag skulle åka hem sjöng fortfarande fåglarna
och brasan hade förvandlats till en het glödhög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar