Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 21 april 2018

Vilka fönster ser vi genom?


Från många olika perspektiv kan vi människor se ifrån.
Se ut genom.
Eller se in genom.




Genom de fönster som vi ser ut eller in genom
speglar sig tillvaron.

Det är inte alltid så lätt att se klart.




Ibland är fönsterluckorna för.




Ibland kan vi se ganska långt.

Det har stor betydelse
om vi ser ut genom ett fönster
eller om vi ser in genom ett fönster.
Vi ser helt olika saker.
Det är bra att komma ihåg
när vi tror att vi vet
hur det ser ut.




Vissa stunder kan vi se med andra ögon.




Ibland händer det;
i mörkret
öppnar sig ett fönster med ljus.




God natt!
Eller god dag.


(Fotografierna är hämtade från mina fotoarkiv. För att begränsa mig valde jag några foton enbart från april månad åren 2014, 2015 och 2016.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar