Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 1 april 2018

Påsk




Påskhelgen har bjudit på soligt och fint väder.




Vi har sett snö och istappar rasa från taken.






Owe har hjälpt snön lite på traven.
Sedan började den rasa själv.




Det blev inte precis mindre snö på tomten...
Ser ni Owe högst uppe på taket?




Välförtjänt fikapaus.




För mig har alltid påskliljor hört intimt samman med Påskdagen och Jesu uppståndelse.

På Skärtorsdagen köpte Owe två buntar med påskliljor med tio stycken i varje bunt, för endast 20 kr. Men de såg inte mycket ut för världen! Vi tvivlade på att de skulle orka slå ut. I butiken låg de utan vatten.

Det var lite långfredag över påskliljorna.




Påskliljorna fick vatten och redan på Påskaftonen såg vi att det fanns liv och hopp i knopparna.




På påskaftonens kväll hade några blommor börjat slå ut.
Kanske var det vid midnatt...




I morse, på Påskdagens morgon, var de helt utslagna!




Och lyste i kapp med solen!




För mig var det en hälsning om
att livet segrar över döden!

Kristus är uppstånden!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar