Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 28 april 2018

Halvklart!





Nu händer det mycket! Sol, vind och regn gör underverk.




Owe har idag skottat fram släpet (som fyller 50 år i år!).
Det är dags för besiktning.




När han ändå höll på,
skottade han fram båtsläpet också.
Förhoppningarna hade väckts...




Varje år förundras man...
tänk, att det kommer att bli barmark i år också!
Trots mängden av snö.
Fantastiskt!




Under vintern,
under snön,
under jorden
i mörkret
har nytt liv grytt.




I väderleksprognosen för idag stod det
HALVKLART.

Kändes lite som en kamp
mellan de ljusa och mörka molnen
och den klarblå himlen.




Tänkte för mig själv
när jag satt ute och tittade på himlen.
Väldigt mycket i våra livsprognoser
är halvklart.
På gång.
Inte färdigt.
Avbrutet.

Eller bara som det ska.
Växlande molninghet.
Omväxling.




Men rätt som det är
klarnar det upp!
Oväntat.
Stämmer inte alltid med prognoserna.
Det är hoppfullt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar