Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 26 april 2018

En dröm




Jag drömde en dröm. Så där som drömmar brukar vara. Lite förvirrande och osammanhängande - åtminstone i ett vaket tillstånds perspektiv.




Jag visste att jag var tvungen att ge mig av. Jag började gå... men kände mig osäker åt vilket håll...




Och hur skulle jag hitta?!




Vilka tecken eller signaler skulle jag följa? Vilka skulle leda rätt? Jag minns att jag mellan varven funderade på vart jag egentligen var på väg och varför jag kände mig tvungen att gå?! Var det min egen längtan och behov, eller var det ett krav från annat håll?

Hur skulle jag göra?! Skulle jag fortsätta, eller skulle jag vända om? Och mörkt var det! 




Drömmen avslöjade inget beslut. Men när jag vaknade hade jag en psalm från Psalmer i 2000-talet i huvudet. Speciellt refrängen.

Här vid stranden nära vattnet
finns en plats som ger mig ro.
Här vid stranden nära vattnet
fylls mitt inre utav tro.

Här får jag vila
och Du finns här 
mitt i livets kamp och strid.
Här får jag vila 
och Du finns här 
med Din nåd för varje tid.

Text: Ragnwei Axellie
Psalm nr 814 vers 1 i Psalmer i 2000-talet vers, Verbum


...mitt i livets kamp och strid...!
...med din nåd för varje tid...





Alla fotografierna är från Kreta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar